Notulen weblogoverleg dd. 17 juni 2009

Aanwezig: Bregje Buitenwijk (tevens notulist)
Afwezig: Geert-Jan Bogaerts, Bas Timmers, honderden webloggers en stuurlui die aan wal staan.

Agenda:
1. Notulen vorig overleg
2. Mededelingen
3. Veranderingen op het weblog
4. Punten van zorg
5. Acties
6. Rondvraag

 

1. Notulen vorig overleg

De notulen van 18 september 2008 worden goedgekeurd en de notulist wordt bedankt voor de snelle verspreiding onder de belanghebbenden.

 

2. Mededelingen

Geert-Jan Bogaerts is teruggetreden als hoofd Online van de Volkskrant …………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

van dit onverwachte nieuws valt de notulist van haar stoel, maar ze herstelt zich snel en gaat weer door met notuleren……………………………………………….

en hij stelt zijn opvolger Bas Timmers aan ons voor.

 

3. Veranderingen op het blog 

Op 3 april 2008 schreef de chef voor het eerst over de plannen om het weblog te verbouwen. Het heeft even geduurd, dit is het understatement van het jaar gok ik zo, maar op 26 mei 2009 was het dan zover: het nieuwe Volkskrantweblog ging de lucht in! Helaas konden we dat letterlijk nemen. Twee dagen later is het nieuwe weblog ontploft. Boem!, en weg was het blog. Om de boel weer aan de praat te krijgen heeft de chef een paar dure externe consultants ingehuurd en na een week was dit leed ook weer geleden.

 

Met een aantal veranderingen waren sommige bloggers aanvankelijk niet blij. Hier en daar heb ik al kritische en zelfs wanhopige geluiden gelezen en dan vooral over het uploaden van foto’s en de fenomenen favorieten en groepen. Volgens mij zijn de meeste problemen met het uploaden al opgelost en laat het vooral duidelijk zijn dat favorieten en groepen gewoon opties zijn en absoluut geen verplichtingen. Het weblog is geen Hyves. Alsjeblieft niet zeg. Ik heb een paar maanden geleden mijn Hyves-account verwijderd. Ik werd niet goed van dat virtuele gekrabbel, getik en vriendjes maken. Op dit blog zijn wij allen bloggenoten en de een lees ik liever dan de ander. That’s it.

 

Voor de rest zal het allemaal wel snel wennen door gewoon door te gaan met bloggen. Een tijd geleden is het weblog ook veranderd en wie van de bloggers van het eerste uur weet nou nog hoe het blog er in die begintijd uitzag? Ik kan het me niet meer zo goed voor de geest halen in elk geval.

 

4. Punten van zorg

Een aantal bloggers heeft zo nu en dan nog steeds problemen met het vernieuwde weblog. Ik heb er wel een paar behoorlijk overstuur zien raken.

 

En niet elke verandering bleek een verbetering. Aangezien ik een van de testers was heb ik nog wel een paar dingetjes voor elkaar gekregen en dat ging niet altijd even makkelijk moet ik zeggen. De chef heeft meestal zijn weblogpoot stijf gehouden.

 

Ik betreur het dan ook enorm dat ik het niet voor elkaar heb gekregen om de optie ‘emails ontvangen bij nieuwe reacties op een ander blog’ terug te laten keren. De chef wil dat wij voortaan gebruik gaan maken van RSS. Maar wat ik nog veel treuriger vind is dat het afbevelen oftewel het vreselijke rode pijltje niet afgeschaft werd. Vriendelijk vragen, met goede argumenten komen, grapjes maken en in huilen uitbarsten, het heeft allemaal niet geholpen.

 

5. Acties

Voor nieuwe bloggers en bloggers met problemen is er een duidelijke handleiding geschreven en er is ook de mogelijkheid om vragen te stellen en fouten (bugs) te melden. Namens Kokopelli wil ik jullie nog eens vriendelijk doch dringend verzoeken om hem niet via email of telefoon te benaderen maar uw vragen en bugs in de reactieruimte van desbetreffende blogs te melden.

 

Ik heb mijzelf voorgenomen om geen gebruik te gaan maken van het rode pijltje en ik hoop dat meer lezers dat zullen doen. Slechte, stomme en vervelende berichten laat ik voor wat het is. (Maar gottegottegot, dat valt niet mee. Er heeft al heel wat bagger bovenaan gestaan).

 

Over RSS wil ik het voorlopig nog niet hebben. Te ingewikkeld, geen zin an, laat maar zitten.

 

6. Rondvraag

De chef wil hierbij van de gelegenheid gebruik maken om alle betatesters te bedanken voor hun inzet, werk en geduld. De chef was vooral heel erg blij met de inzet van een indiaan en een kuiken. Zonder hun vrijwillige bijdrage was het nieuwe blog niet geworden wat het nu is. Driewerf hoera!

 

De notulist wil hierbij van de gelegenheid gebruik maken om de chef te bedanken voor alles wat hij voor het weblog heeft gedaan. Ik ben een beetje van hem gaan houden. Dag chef, het ga u goed! (notulist pinkt nu een traantje weg)

 

Is er verder nog iemand die iets heeft voor de rondvraag?

 

Datum van het volgende weblogoverleg is nog niet bekend.


Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

26 reacties op Notulen weblogoverleg dd. 17 juni 2009

  1. satuka zegt:

    De notulen zijn weer keurig verzorgd, mevrouw Buitenwijk.
    Zakdoekje… kopje thee ;)?

  2. satuka zegt:

    eh.. ik heb toch iets voor de rondvraag.
    Leeft u niet een maandje te vroeg?
    Want volgens mij is het 17 juni vandaag en niet juli 😉

  3. Bregje Buitenwijk zegt:

    satuka, hartelijk dank voor deze correctie. In juli heb ik vakantie en waar het hart vol van is…… u begrijpt het zeker wel?:))
    doe maar een kopje koffie en een doos tissues ……

  4. jeg_synes zegt:

    vraagje: is GJB teruggetreden of heeft hij z’n biezen moeten pakken ivm de problems en de 10 off line??
    dat hoop ik toch niet…….
    jeggroet

  5. Bregje Buitenwijk zegt:

    jeg, hij is zelf teruggetreden. Klik op zijn naam dan kan je zijn bericht hierover lezen.

  6. satuka zegt:

    1 koffie en 1 doos kleenex extrasoft voor de notuliste!
    En ja.. dat van juli snap ik maar al te goed… 😉

  7. Smokey Robbinson zegt:

    Notuleren met een komische noot :)))

  8. Kokopelli zegt:

    @Bregje: Dit valt duidelijk onder de Forum sectie van de FAQ groep. Leuk!!!! ;-)))
    Hier dus: http://www.vkblog.nl/groep/7/VKblog_-_FAQ
    Groet,
    Kokopelli

  9. Bregje Buitenwijk zegt:

    satuka, dankuwel! De tissues zijn al bijna op. Maar ik pak wel een theedoek uit de kast.
    Smokey, ik kan naast verplegen en huishouden ook heel behoorlijk notuleren. Vooral als er maar één persoon aanwezig is:)
    Kokpelli, wat zie ik nu? Zet jij mijn bericht zomaar ongevraagd in een groep?! Kan dit zomaar? Nou ja zeg!!!! Hahahahahahaha!

  10. Bart zegt:

    Met instemming gelezen…..dank! 🙂
    Het afbevelingspijltje vind ik zo’n ongelooflijk gedrocht, dat het bijna weer leuk wordt. Zielig als mensen werkelijk daar gebruik van denken te moeten maken, ach….laat ze maar! ;~)
    (snuit ook nog even flink de neus in een door Satuka aangereikte tissue…)
    Groet, Bart

  11. h-en-k zegt:

    Hij heeft vast een wat rustigere job kunnen bemachtigen.
    Eerlijk gezegd kan ik hem geen ongelijk geven.
    Misschien moeten we maar een afscheidstaart aanbieden?

  12. Bregje Buitenwijk zegt:

    Bart, graag gedaan.
    (pakt een schone theedoek…)
    K, hij gaat het gedoe vast niet missen.
    Kan je een taart laten bezorgen op de redactie?

  13. Henk zegt:

    LZ. Wanneer is de afscheidsreceptie?
    Groeten, H

  14. Rene Louman zegt:

    Dat vind ik toch wel erg, dat je zomaar in een groep gezet kan worden. Of kunnen alleen ingewijden dit?
    Verder moet ik zeggen dat ik een aantal dingen toch wel een erg grote vooruitgang vind. Met name dat als je blogjes in het vooruit maakt en dan daar weer mee gaat schuiven alles keurig op datum gerangschikt blijft. Ik heb wat lopen zoeken naar blogjes die ik een aantal keren had uitgesteld!!

  15. Noud Hovius zegt:

    Beste Bregje,
    Wat doe jij je best zeg, ik kan niet tegen notulen of notuleren, maar dit is echt een genoegen om te lezen. Weet niet zeker of ik je wel eens eerder las, moest onwillekeurig denken aan de efteling maar dat kan aan mij liggen 😉 tot lezens,
    Noud

  16. solvejg zegt:

    Genoten mevrouw 🙂
    (ik ben trouwens blij dat ik die vergaderingen niet meer hoef bij te wonen, hahaha)

  17. Bregje Buitenwijk zegt:

    Henk, de afscheidsreceptie was hier: http://www.vkblog.nl/bericht/264213/Een_nieuw_hoofd_Online
    René, ja hoor, iemand kan zomaar je bericht in zijn groep zetten. Ben ik niet zo blij mee maar in dit geval is het geen probleem. Verder ben ik op een paar kleine dingetjes heel tevreden over het blog.
    Noud, je hebt het goed. Eerst woonde ik in Kaatsheuvel, maar ik ben verhuisd:)

  18. Bregje Buitenwijk zegt:

    hoi solvejg! Ik hoop ook dat de volgende vergadering even op zich laat wachten:))

  19. Henk zegt:

    LBB, geen hapjes en drankjes?
    Groeten,H

  20. coby zegt:

    Dat was een emotionele vergadering zeker, maar ja, als notuliste kun je niet anders dan doortimmeren op het toetsenbord. De tranen komen later pas, dat begrijp ik maar als te goed…
    Tijd voor de theedoekengroep….
    Hartelijke groet, Coby

  21. paco zegt:

    Champagne?

  22. ceesincambodja zegt:

    Bedankt Bregje.
    En niets meer aan de orde zijnd, sluit de voorzitter de vergadering. (BHAF!)
    Ceesgegroetjes

  23. galadriel zegt:

    dank voor uw uitgebreide notulen, Bregt!

  24. Francois Labarbe zegt:

    Gelezen en goed bevonden.
    Het rode pijltje weg? Waarom nou… ik heb er een dagtaak aan om al die pijltjes na te lopen en in te drukken 😉

  25. demio zegt:

    Dat moet emotioneel voor u zijn geweest,, dat afscheid van de chef. U heeft tijd nodig gehad om bij te komen, begrijp ik, want ik heb u gemist. Geef mij ook maar een zakdoekje

  26. Bregje Buitenwijk zegt:

    Henk, nee, dat is het nadeelvan een virtuele receptie:)
    coby, och jeetje, ik kan een groep beginnen:)
    paco. lijkt me heerlijk!
    dag Cees, op naar de volgende vergadering.
    gala, graag gedaan!
    François, hahaha, en dat vind jij leuk om te doen? Ik dacht dat jij een absolute aanbeffer was. Afbeffen doe je dus ook? Tsssss….
    demio, ik gaat hem missen hoor!: Ben nog steeds droevig:(((

Plaats een reactie