Nieuwe pinautomaat

In januari van dit jaar werd voor de derde keer in korte tijd de winkelpui van onze sigarenboer Johan geramd door een graafmachine. De pinautomaat werd wederom niet meegenomen. Dat is namelijk niet mogelijk, alleen weten de malloten die een ramkraak plegen dat blijkbaar nog niet. Johan is er tamelijk nuchter onder en peinst er niet over om te vertrekken.

 

”Ik word hier alleen maar sterker van.” De pinautomaat moet terugkomen. ”De automaat trekt klanten. We zijn net bezig het winkelcentrum te revitaliseren. De automaat is van economisch belang voor het plein. Anders gaan mensen ergens anders naartoe.”

Link

 

Van de week was het al weer een half jaar geleden dat de pui is geramd en het duurt deze keer wel heel erg lang voordat de ING Bank een nieuwe pinautomaat plaatst. Zou de kredietcrisis ons parten spelen misschien? Maar toen ik vanochtend naar de bakker ging was ik dan toch blij verrast. Eindelijk, daar is ie dan! We hebben een nieuwe pinautomaat. Ik ben snel mijn camera gaan halen en heb de spiksplinternieuwe flappentap op de foto gezet. Ben benieuwd hoe lang wij dit keer van hem kunnen genieten.

 

 

Tot slot nog even een dankwoordje voor de C1000. (ja ja, ik doe heus niet alleen boodschappen bij mijn geliefde Albert Heijn). Wij konden altijd bij onze buurtsuper terecht om wat extra geld bij te pinnen. Hoe klein de boodschap ook was.

 

Hartstikke bedankt!

 

En omdat de buurt vanavond weer mag genieten van een concert van de Toppers in de Arena hier een vrolijk stukkie muziek van concert van vorig jaar.

 

 

Daar worden we vrolijk van! Lachen

 

 

Foto by Bregje en de Kleine Japanner

Buitenwijk, 13 juni 2009

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op Nieuwe pinautomaat

  1. Francois Labarbe zegt:

    Het jatten van graafmachines is een nationale sport geworden tegenwoordig. Mijn graafmachine heb ik met een touw aan een boom vast gelegd, dus die krijgen ze niet mee 😉
    Waarom kan die pinautomaat eigenlijk niet mee genomen worden? Zit ‘ie ook met een touw aan een boom vastgelegd?

  2. Bregje Buitenwijk zegt:

    dat is heel verstandig van je François, dat je je graafmachine hebt vastgebonden!
    Die pinautomaat zit zodanig vast in het beton dat je hem niet van zijn plek krijgt. Ik weet niet precies hoe, maar al die drie keer dat ze een ramkraak hebben gedaan zat die pinautomaat nog op zijn plek. Hij deed het alleen niet meer en de pui van Johan lag aan diggelen. En Johan werd er niet sikkeneurig van. Johan gooide gewoon zo snel mogelijk zijn winkel weer open. De kachel moet branden nietwaar.:)

  3. satuka zegt:

    De kosten zullen wel verrekend worden in de jaarlijkse bijdrage. Die was dit jaar ook al weer omhoog gegaan…
    Enneh.. sorry, maar Gordon.. ik krijg het er niet echt warm van 😉
    Maar wel op het groene pijltje gedrukt 😉

  4. Bregje Buitenwijk zegt:

    satuka, zit u ook bij de ING bank mevrouw?
    Gordon in zijn eentje niet hoor, maar met de Toppers wel natuurlijk!
    ik was de satiremodus weer eens vergeten:)

  5. coby zegt:

    Ik geniet momenteel van de jaarlijkse buurtbarbecue van de straat achter mij, in geur en geluidjes, maar dat is absoluut te prefereren boven het concert van de Toppers en hun liefhebbers, dus wens ik je bij deze alvast sterkte, Bregje.
    Die jongens met die graafmachines die het maar blijven proberen, geldt maar één advies: een ezel stoot zich in het algemeen niet drie keer aan dezelfde pinautomaat …eh, ik bedoel: steen.
    En een donderend applaus voor Johan die zich er niet onder laat krijgen en de moed er in houdt!
    Hartelijke groet, Coby

  6. Bregje Buitenwijk zegt:

    hoi coby,
    volgens mij zijn het elke keer andere jongens die de ramkraak plegen:(
    Johan is een toppertje. Daar kunnen de Toppers nog wat van leren. hahahahaha!

  7. Klaverblad zegt:

    Ik speel wel met gedachten waar mijn overleden grootmoeder het meest van zou opkijken als ze één dag terug mocht keren: … geld uit een muur halen….

  8. satuka zegt:

    ja ING tegenwoordig :(.
    En ach satire… ik had het kunnen weten, maar ik heb iets grieperigs onder de leden, dus ik ben niet zo helder vandaag geloof ik 😉

  9. meneer_opinie zegt:

    Gut, wat ze al niet voor toeren uithalen om een paar euro’s uit de muur te halen zonder hun pinpas erin te hoeven stoppen. Eerst een graafmachine jatten, die naar de flappentap rijden, ertegenaan rammen, nog eenkeertje en nog eenkeertje endan moe en onvoldaan naar huis gaan. Volgens mij kom je met een gewone nette baan veel gemakkelijker aan je centen.

  10. Bregje Buitenwijk zegt:

    Klaverblad, mobiel bellen is ook zoiets!
    satuka, niks Mexicaans mag ik hopen?
    meneer Opinie, hahaha! Ja, ramkraken is een tamelijk omslachtige bezigheid.

  11. Pingback: Bregje blogt vanuit een buitenwijk | Bregje Blogt

Plaats een reactie